expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 11 april 2023

Inget "Nytt i samlingen" för mars månad!

En liten notis till alla som eventuellt sitter och väntar på månadens "Nytt i samlingen", med en del av det senaste i skivväg som jag har hittat ute i affärerna, så får jag tyvärr meddela att för mars månad så kommer det inte att bli någon sån artikel. Anledningen är att jag inte har hittat tillräckligt många skivor under mars att jag kan få ihop en vettig "Nytt i samlingen"-artikel. Undantaget är förstås Skivmässan, som jag redan har skrivit om. Det enda jag har köpt av fullängdare är ett par samlingar med respektive Fletcher Henderson och The Brothers Johnson och jag skriver normalt inte om samlingsalbum här, om det inte är något väldigt utöver det vanliga. 
     
Genom åren så har jag fått lära mig att ett års första månader, och kanske främst februari och mars, är bland dom sämsta månaderna när det gäller införsel av nya skivor. Vårstädningen har inte kommit igång, folk är trötta efter julen och dom riktiga skiventusiasterna väntar hellre på att få sälja på Skivmässan. Lägg där till att många idag också föredrar att tjäna en hacka på Tradera, Discogs eller diverse Facebooksgrupper än att lämna in dom gratis till loppisar. Det har alltså varit en löjligt låg period vad gäller nya skivor under mars på dom second hand-affärer jag besöker. Jag har också valt att spara undan pengar till Skivmässan i slutet av månaden. 

Till slutet av april kommer det dock att bli en ny "Nytt i samlingen", eftersom jag redan har fått ihop tillräckligt med nyinköp för att göra en. Men för mars så kommer det för första gången alltså inte att bli någon utan jag återkommer väldigt snart med en ordinarie artikel. Fram till dess så kan jag bjuda på The Brothers Johnson och deras klassiker "Stomp!", som får symbolisera den nyinköpta samlingen "Blast!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...