expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 8 augusti 2019

Tower Of Power - Ain't nothin' stoppin' us now

Tower Of Power - Ain't nothin' stoppin' us now
Utgivningsår:
 1976
Skivbolag: Columbia
Betyg: 4/5
Först kom Chicago och långt senare Blood, Sweat & Tears, men jag har aldrig riktigt kopplat med Tower Of Power. Någonstans tyckte jag väl att Chicago var bra på allt och Blood, Sweat & Tears har ett jazzigt och soulaktigt flyt som är lysande, medan TOP var stelare och hade sämre blås än ovan nämnda. Men om det trots allt ligger jazzrock från 70-talet mitt framför ögonen när man står böjd över en låda med CD-skivor där man får plocka gratis hur många man vill så är det klart att man tar dom. Jag nämnde förut att jag var på en gårdsloppis i området där jag bor och fick där med mig 30-talet CD-skivor gratis och denna var av en dom, tillsammans med två andra skivor med TOP, men dessa var av nyare datum. Jag kände att om man ska försöka lära känna ett 70-talsband så är det kanske bäst att börja just där.

Mina förutsättningar när det gällde Stephen Kupka och hans mannar var alltså inte jättebra. Men kanske har mina åsikter nu svängt något för den här plattan var riktigt lysande. Jag behövde nog bara lyssna in mig ordentligt på TOP. Jag tycker att blåset här är riktigt bra och funkigt ös blandas på ett jätteskickligt och bra sätt med svala klockrena soullåtar som "By your side" eller "It's so nice". Och det är väl nästan också så att stilen i de två senare låtarna är den jag gillar allra bäst. Sen är det kanske möjligt att jag ändå kommer att se Chicago och BS&T som mina främsta band i genren likväl, troligen av ren vana och för att jag kan dom lite bättre, men det kanske ändrar sig i framtiden. Efter att ha hört den här Tower Of Power-plattan så kommer det nog absolut att komma fler plattor med dom i samlingen. Detta gav helt klart mer smak! Skivan blir klart kvar i samlingen! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...