expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 12 november 2019

Kultstämplat: Drifters - I natt ska jag bli Hulk

Drifters - I natt ska jag bli Hulk
Utgivningsår: 1982
Skivbolag: Ess Records
B-sida
Åh Magdalena

Drifters sångare verkar ha ett stort problem när det gäller kärlek. Enligt han själv verkar det vara en välsignelse, men om man tänker efter noga så känns det som att hans partners inte riktigt borde vara så glada. Fast det kanske beror på vilken läggning man har...

Drifters här är alltså inte den amerikanska soulgruppen The Drifters med det på bloggen tidigare omnämnda mästerverket "Kissin' in the back row of the movies", utan det svenska dansbandet som med sångerskan Marie Arturén hade en massa svensktoppshits långt senare på 90-talet. Men 1982 så hade den dåvarande sångaren hamnat i säng med en tjej och hans vanor vid extas känns ju lite spektakulära.
     Givetvis ska det förekomma nödrim, annars vore det kanske inte gammal svensk dansband. Det här med att blanda engelska och svenska för att skohorna in ett rim är ALDRIG en bra idé:

"I natt när vi blir heta och där få "Happy end"
då blir jag jättetänd."
Nästa varning låter inte vänta på sig:

"I natt då kommer färgen när jag blir varm och skön

då blir jag jättegrön."
Ett tips, om du har sex och din partner blir grön, ring 112, nåt är fel, inte skönt!

Nu blir ju då Hulken normalt grön när han är i pressade och farliga situationer, men den här Hulk han har helt andra preferenser. När sångaren hamnar i sexuell extas med sin kvinna så förvandlas han till Hulk och börjar slita av sig skjortan och frusta och vråla. Visst kan man riktigt se hur han grymtar i sängen:
"Hulk upphetsad! Hulk göra partner lycklig! Hulk varm och skön! AAAARGH!!!"

Därför så känns det som om en varning är berättigad, om din älskade försöker ragga på dig med orden "I natt ska jag bli Hulk", spring så fort du kan! Med andra ord, är denna  underbara singel ett sätt att beskriva en lycklig kärlekskänsla eller någon som är gravt mentalsjuk? Det närmaste jag kommer ett svar är att den i alla fall är grymt rolig och kult!

Låt mig också kommentera B-sidan, som tyvärr inte finns på Youtube, men som är minst lika kul. "Åh Magdalena" ska visa upp en stark och tuff tjej, men som samtidigt är "hal som en ål". Bra kombo! Hon är "kvinnornas hopp, etta på tio-i-topp!". Det låter ju jättepositivt för alla 80-talets kvinnor, speciellt med tanke på att radions tio-i-topp 1982 hade varit nedlagd i åtta år. Ett tips alltså, avboka spelningen på FI's kongress, grabbar!

2 kommentarer:

  1. Mr Wendelnäs sjöng inte på den här singeln, han hade lämnat bandet sedan länge. Låtarna är skrivna av den framlidne låtskrivaren och ordvrängaren Jörgen "Mysax" Johansson (V-ås). Jag sjöng! Hälsningar / Hasse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för infon, Hasse! Wendelnäs är borttagen ur texten.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...