expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 24 november 2019

Dag Vag - Nya skor

Dag Vag - Nya skor
Utgivningsår: 1991
Skivbolag: MNW
B-sida: Nydubbade skor

Det var inte länge sen Dag Vag förekom på bloggen med sin uppdatering av gamla "Pop i topp", men det kändes rätt någonstans att ta med dom igen med denna lysande och bortglömda sommarsingel.
Jag är inget gigantiskt Dag Vag-fan, men det finns flera ruskigt bra låtar, inte minst efter comebacken 1989. Också härstammar dom från en tid då musik kunde göra oss glada och få ett leende på läpparna.

Den här låten kom sommaren 1991, men jag kommer inte att placera den i sommarplåge-serien. För "Nya skor" fick bara en ynka vecka på tionde plats på "Sommartoppen", även om den borde ha stannat längre. "Nya skor" är en trallvänlig dänga, även om den inte har samma tydliga hitpotential som "Du får aldrig nog". En galant och pigg blandning av reggae och zydeco, där vissa delar doftar Aston Reimers Rivaler. Jag kan själv komma på mig ännu att när jag har köpt nya dojjor nynna:
"Jag  har nya skor!
och jag går här och glor
på en nygammal värld
redo för upptäcksfääärd!"
Och troligen fattar ingen vad jag sjunger, men det är ju ändå en sån grymt skön och rolig låt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...